Maarten van Voorst Vader

Bestuurslid Communicatie en...

Wie ben je?

Sinds 2020 woon ik, samen met mijn vrouw in het prachtige, groene dorp Oegstgeest. In 2023 hebben we onze eerste dochter mogen ontmoeten, en het is een waar voorrecht om haar hier te laten opgroeien. Als politicoloog ben ik in het dagelijks leven werkzaam als lobbyist voor de Nederlandse particuliere landgoederen in zowel Den Haag als provinciaal. Daardoor reis ik veel en kom ik op de mooiste plekken waar de economie, de ecologie en het erfgoed samenkomen. Daarnaast werk ik elke woensdag avond als vrijwilliger bij de Voedselbak Leiden met het uitdelen van voedsel aan zo’n 70 gezinnen uit Leiden en Oegstgeest.

Waarom ben je ooit bij de VVD gegaan?

In het ouderlijk huis was het liberale gedachtengoed niet vreemd. Toen ikzelf ging studeren werd ik dan ook lid van de VVD en actief, om zodoende mijn steentje bij te dragen. Ik geloof dat ik als verenigingsdier met een liberale inslag vooral een organisatie in stand wil houden en wil faciliteren, omdat ik gelijkwaardigheid en sociale rechtvaardigheid belangrijke waarden vindt. Ik ben eerder actief geweest als bestuurslid bij de Utrechtse Kamercentrale (later regiobestuur), en heb menig campagne in de provincie meegedraaid. Op die manier kon ik mijn liberale kernwaarden ook delen met anderen en hopelijk ook anderen inspireren.

Wat wil jij meegeven aan Oegstgeest?

Oegstgeest is een mooie, groene plek met uitstekende uitvalswegen naar andere steden en dorpen. Belangrijk vind ik dat we dat zo moeten houden, en dat het dorp er veilig en netjes bij blijft staan. Als bestuurslid probeer ik dan ook de VVD als lokale organisatie draaiende te houden en andere dorpsgenoten te inspireren en te activeren voor een liberale benadering om het dorp prettig, groen en een thuis te laten zijn.